Uppgårds Fotisgolf - Radat

Ratoja yhteensä:

18 kpl

Ratojen yhteenlaskettu pituus:

1007 metriä

Ratojen PAR luku: 

PAR 68

Rataennätys: 52

Keskiarvo: 2.8

Rata 1
"Kierrä ylämerkki"
36 m | PAR 3

Uppgårds Fotisgolf - Bana 1

Ensimäinen rata.

Potkaise pallo niin että se kiertää ylätasanteella olevan merkin myötäpäivää, ja sen jälkeen maaliin, joka sijaitsee sinuna pikkasen alempana oikealla puolella.

Rata 2
"Kivimuuri"
33 m | PAR 3

Uppgårds Fotisgolf - Bana 2

Pallo kivimuurin yli ja alas 2 radan alueelle ja sieltä maaliin. 

Varo kun kiipeäät kivikkoa pitkin alas 2  kentälle. Aluetta on tänä keväällä siivottu.

Rata 3
"Savusauna"
52 m | PAR 4

”Helppo nakki” pallo savusaunan etuovesta sisään ja toisesta ulos, sitten vaan alas rata alueelle. 

Jos pallo menee saunan yli, tai jos ohitat sen jommalta kummalta sivulta niin aloitat uudellen.

Tässä kohtaa saa palloa siirtää käsin tuon 90 cm jos se jää saunan seinän lähelle, että sitä ei voi potkaista. Siirto AINA lähtöpaikkaa kohden, ei maalin suuntaan.   

Rata 4
"Tukki"
101 m | PAR 4

Pallo pitää osua keskellä rataa olevaan tukkii. 

Sivun saa valita vapaasti itse, riippuen kummalla jalalla potkit sitä palloa.  

Rata 5
"Ojanreuna"
63 m | PAR 4

3 radan ylittävä rata. 

Varo että pallo ei lennä pellolle. 

Ennen sinun potkua: Tarkista  että radalla 6 ei ole juuri sillä hetkellä toisia pelaajia aloittamassa.

Odota vuoroasi rauhassa.

Rata 6
"Pitkä Reikä"
118 m | PAR 4

Pitkä rata.

Ei muuta kun kunnon potkuja, kyllä se maali sieltä tulee vastaan.

Ota huomioon tuulen voimakkuus ja suunta. Voi pikkasen yllättää.

Rata 7
"Kallio"
41 m | PAR 3

Voi olla hyvä idea käydä katsomassa missä maali on ennen potkua. 

Jos olet  lyhytkasvuinen niin voi olla että ett edes näe lippua ja maalia. 

Rata 8
"Traktori renkaat"
72 m | PAR 5

Siitä vain traktori renkaiden läpi ja maaliin.

Näyttää helpolta, mutta mutta.

Rata 9
"Lippujen välistä"
68 m | PAR 4

Slalom tyyppinen rata. 

Liput saa kiertää vapaasti  oman taidon mukaan mutta pallon on mentävä lippujen välistä.

Rata 10
"Vulkaani"
49 m | PAR 3

Ensin pitää saada pallo seinässä olevan ison reijä läpi ja sen jälkeen edessä olevaan vulkaaniin jossa itse maali sijaitsee. 

Voi olla haasatava.

Rata 11
"Haavi"
45 m | PAR 4

Pallon pitää todistettavasti mennä haavin läpi. Sen voi myös tehdä maalin takapuolelta jos on tarvetta.

Joskus voi tapahtua niin että pallo menee verkosta läpi, mutta varmaan joku pelikaveri huomaa että meni läpi.  

Rata 12
"Alta ja Yli"
63 m | PAR 4

Ensin ensmmäisen esteen alta ja sen jälkeen  seuraavan yli. 

Tässä ei kannata käyttää voimaa.

Rata 13
"Esterata"
48 m | PAR 4

Esteradalla olevat esteet saa kiertää vapaasti niin kun tahtoo.

Ne on siellä vaan esteinä.   

Rata 14
"Vallihauta"
57 m | PAR 4

Pallon pitää menne vesiesteen ja vallihaudan yli ja maaliin vallin takapuolella. 

Huomaa valli reunoilla olevat raunamerkit. (OOB=Out of Bounce, sisniset pallot)

Siis on pysyttävä merkkien välissä, ei saa lintsata sivujen kautta. Tietenkin jos sovitte keskenään että saa käyttää sivuja, niin Ok.

Rata 15
"Rauta Pata"
30 m | PAR 4

Iso rauta pata jonne se pallo pitää saada potkimalla sisään ja myös sitten siellä pysymään.

Ympäristö on aika haastava, kiviä, ojia j.ne.

Rata 16
"Putki"
35 m | PAR 4

Lähtöpaikalta ensin nurmikolle ja sen jälkeen isosta putkesta läpi.

Maalin on suoraan putken loppussa, sen alla. 

Tässä tarvitaan tekniikkaa ei voimaa. 

Rata 17
"Stone henge"
29 m | PAR 3

Näyttää helpolta mutta.

Maali on aika lähellä kivimuuria, mutta onneksi maa on sopivasti kupera että pallo mahdollisesti pyörii maaliin. 

Rata 18
"Päin mäntyä"
57 m | PAR 4

Viimeinen rata. 

Viimeinen rata voi olla haastava aloittejille, joten kannataa kokeilla tuota alempaa rataa vaihtoehtoa, kentän kautta. 

Jos pallo lentää puuhun niin saat ravistaa sen alas sieltä ja jatkaa potkua siitä mihin pallo tipahti alas. 

BONUS RATA
"Reikäseinä"
2 m | PAR

BONUS RATA

Tämä rata oli aikaisemmin viimeinen rata kilpailuissa. Olemme säästäneet sen teille niin että voitte vielä epätoivoisesti saada korjattua tulostanne mikäli radoilla on esim. pari henkilöä joilla on sama tai lähes sama tulos.

Piste lasku menee: Potkujen määrä -(miinus) mistä reijästä pallo meni laatikkoon.

Sitten tiedämme kuka tarjoaa lounaan tai päivällisen kaikille muille pelaajille.

Tämän radan tulos ei vaikuta itse todelliseen lopputulokseen.